Příjem žádostí a dalších podání

Příjem žádostí o informace

K podání žádosti není potřeba předkládat žádné doklady. Ze žádosti musí být zřejmé:

  • komu je určena
  • že se žadatel domáhá poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb
  • kdo žádost podává; žadatel uvede jméno, příjmení, datum narození (název, identifikační číslo), adresu místa trvalého pobytu (adresu sídla) nebo není-li trvale přihlášen k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště; adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa

Bez těchto údajů nebo není-li elektronická žádost podána na elektronickou adresu povinného subjektu, není žádostí ve smyslu zákona.  Upozorňujeme, že v případě týká-li se žádost práv třetích osob, budou této osobě poskytnuty základní identifikační údaje žadatele. Doporučené formuláře (použití formulářů není povinné): Žádný formulář není předepsán.

Podle § 17 informačního zákona mohou úřady v souvislosti s poskytováním informací žádat úhradu ve výši, která nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Pokud je poskytnutí informace spojeno s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním informace celkově kratším než 1 hodinu, úhrada nákladů se nevyžaduje. V případě, že bude za poskytnutí informace požadována úhrada, je tato skutečnost písemně oznámena spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Z oznámení musí být zřejmé, na základě jakých skutečností a jakým způsobem byla výše úhrady povinným subjektem vyčíslena. Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady, úhradu nezaplatí, povinný subjekt žádost odloží. 

 

Lhůty pro vyřízení

Lhůta pro vyřízení žádosti o informace je 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo od doplnění žádosti. Lhůta 15 dnů může být prodloužena nejvýše o 10 dní pouze z následujících důvodů:

  • vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost,
  • vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti,
  • konzultace s jiným povinným subjektem, který má závažný zájem na předmětu žádosti.

O prodloužení lhůty a důvodech prodloužení musí být žadatel informován, a to ještě před uplynutím lhůty k jejímu vyřízení. Žádost o poskytnutí informace, která již byla zveřejněna například na internetu, v informačních brožurách a podobně se zpravidla vyřizuje poskytnutím údajů o zveřejnění, nejpozději do 7 dnů od žádosti o poskytnutí informace. Sdělení žadatele, že trvá na přímém poskytnutí informace, se považuje za nové podání žádosti.

Brání-li vyřízení žádosti nedostatek údajů o žadateli, povinný subjekt vyzve žadatele do 7 kalendářních dnů od jejího podání, aby žádost doplnil. Nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne, kdy mu byla doručena, bude žádost odložena.

Pokud je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, je žadatel ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti vyzván, aby žádost upřesnil. Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne povinný subjekt o jejím odmítnutí.

V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti Základní školy Velký Ořechov, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli.

Pokud základní škola  odmítne zcela nebo zčásti poskytnout žadateli jím požadované informace, vydá o tom rozhodnutí ve lhůtě pro vyřízení žádosti.

Nejnovější příspěvky

Pěší toulky Prahou

Ve dnech 8. – 9. dubna jsme se vydali na výlet s přespáním do hlavního města – krásné, historické Prahy. Během dvou dnů jsme si stihli projít řadu památek a zažít velikonoční atmosféru města naplno. Navštívili jsme Pražský hrad, Katedrálu sv. Víta, Václava a Vojtěcha, Muzeum fantastických iluzí. Ukázali jsme si, kde sídlí Parlament ČR, MŠMT....
Více informací

Hravě záchranářem

Žáci 3. ročníku se zúčastnili v úterý 8. 4. 2025 akce s názvem „Hravě záchranářem“, kterou pořádal Zlínský kraj ve spolupráci se složkami integrovaného záchranného systému. Byla to velmi vydařená akce. Žáci se seznámili postupně s každou složkou záchranného systému, vyzkoušeli si resuscitaci, virtuální realitu, jízdu zručnosti…a dozvěděli se spoustu zajímavých věcí.  Na závěr proběhlo vyhodnocení. Mgr. Petra...
Více informací

Ředitelské volno 9. 5. 2025

Vážení rodiče, v souladu s § 24 odst. (2), zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, v platném znění, vyhlašuje ředitelka školy na pátek 9. 5. 2025 ředitelské volno pro žáky z organizačních a provozních důvodů. V tento den bude přerušen i provoz školní družiny. Ředitelské volno je vyhlášeno se souhlasem zřizovatele.
Více informací